|
|||||||||||||||
SM 19/2005 SM 07/2005 SM 03/2005 SM 49/2004 SM 21/2004 SM 49/1997 CARAUTO 17/2005 CARAUTO 35/2005 AUTO7 25/2004 AUTOTIP 08/2005 AUTOTIP 14/2005 SPEED 05/2005 Aktualizováno 24.5.2006 |
|||||||||||||||
Škoda + další z koncernu VW Další značky Škoda + další z koncernu VWPřipravili jsme pro Vás malou ukázku naší práce. Jsou zde skutečné výkonové diagramy (žádné grafy z MS Excel) z certifikovaných brzd Maha Auto Jarov (www.autojarov.cz , tel 251002227) a Bosch Srba Servis (www.srba.cz, tel. 251626205). Nejdříve tu máme auta koncernu VW. Na dalších stránkách pak vozy dalších značek. Na prvních dvou grafech je nejběžněji upravované vozidlo – Škodu Octavii I 1.9 TDI 66kW,210Nm. Na prvním grafu je měření z ledna roku 1998, auto upravené první generací powerboxů (vozidlo jezdí jako stovky dalších dodnes). Pod ním je pak stejný typ vozidla ale rok výroby 2004 už s VTG turbem – „nekouří a nepije“ -:) Někteří „úpravci“ rádi přidají točivý moment i přes 270Nm ale věřte že těch 20,30Nm za problémy se spojkami, turbodmychadly a kouřivostí opravdu nestojí … Zato výkon je myslím dosti pěkný, 90kW/122k … Motor má perfektní zátah až k 4500 otáčkám za minutu, což jde dobře vyčíst i z grafu... This is exactly what makes the difference :-))) Pozn: omluvte prosím uměle zhoršenou kvalitu grafů, ale někteří konkurenti rádi využívají výsledků naší práce :-) Nyní tu máme na druhou stranu jedny z nejnovějších koncernových motorů – softwarová modifikace VW 2.0 Turbo FSI 147kW, 200k, 280Nm a digitální přídavná jednotka VW 2.5 TDI PD R5 128kW/174k a 400Nm, TFSI je od jednoho z našich partnerů z Německa… Tady jsou nové Octavie II ve verzi jak 1.9 TDI 77kW/105k a 250Nm tak i 2.0 TDI 103kW/140k a 320Nm. Možnost úpravy digitální přídavnou jednotkou nebo softwarem přes OBD kabel bez rozebrání přímo do řídící jednotky.
Opět tu máme jednu novou Octavii II 1.9 TDI 77kW/105k a 250Nm tentokráte z brzdy Auto Jarov, vedle sériové Octavie 1.8 Turbo 110kW/150k, 210Nm.. Nyní pro porovnání zde jsou všechny tři nejběžnější verze motoru V6TDI. Nejdříve sériová 110kW, 150k, 310Nm, pak stejný motor po úpravě přídavnou řídící jednotkou a nakonec verze 132kW/180k a 370Nm opět po úpravě přídavnou řídící jednotkou. Zde je Octavie 1.8 Turbo ještě bez elektronické škrtící klapky, má téměř 200 koní a 300Nm. U aut s elektronickou klapkou je navýšení ještě o něco lepší.Další graf je vůz z druhé strany výkonového spektra - Octavia 1.9 SDI 50kW/68k a 130Nm, čárkovaně je druhé měření, prostě jsme nevěřili že je výkon motoru tak velký :-) Pro doplnění ještě další grafy vozů Škoda. První je Škoda Superb 1.9 TDI PD 96kW/130k, 285Nm. Jedná se o úpravu náhráním softwaru do řídící jednotky (opět bez rozebrání přes OBD diagnostický port). Další je nová Škoda Octavia II 2.0 TDI PD 103kW/140k, 320Nm, úprava pomocí digitální programovatelné přídavné jednotky (možné je opět nahrání softwaru přes OBD, ovšem u nových vozů s jednotkami EDC16 zanechává v řídící jednotce motoru záznam o změně datového stavu!!!). Předoslední je pro porovnání sériový diagram Škody Octavie 1.9 TDI 81kW/110k, 235Nm, výkon v sérii je o něco vyšší než udává výrobce (téměř 120k). Úplně na konec tu máme lahůdku od VW. Je to takový bílý jednorožec, jinak VW Golf R32 :-)
|
|||||||||||||||